Puhujan aiheita
Maurilla riittää mieleenpainuvia ja humoristisia tarinoita myynnistä ja yrittäjyydestä. Otsikkotasolla suosituimmat vedot ovat olleet: "Kaikki myy" ja "Mestarimyyjän arkea".
- Asenne
- Asiakaspalvelu
- Asiakassuhteiden hoitaminen
- B2B - myynnin tulevaisuus
- B2B - neuvottelut
- Myynnin digitalisaatio
- Oman asenteen merkitys
- Roolitettu joukkue
- Start up - yrittäjyys
- Webinaarit ja verkkokoulutukset
- Yrittäjyys
Palkkiot
Luennot: alk. 1600€ + alv, sis. matkatMauri Ranta
38 000 myyntipuhelua ja 2000 kasvokkain tapaamista tuo kokemuksen puhua myynnistä. Pyydä tarjous ›Mauri Ranta (52v) on toiminut B2C- ja B2B-myynnissä vuodesta 1997 lähtien.
Mauri oli B2C-myynnissä 1997-2001 myyden lomakiinteistöjä kuluttajille. Vuodet 2001-2004 Mauri oli IT-talossa myymässä CRM-järjestelmiä. Vuodet 2005-2006 Mauri oli yrittäjänä ja myyntivalmentajana valmentaen mm. Telefinlandin kaikki 150 puhelinmyyjää sekä 600 K-ryhmän (vähittäiskaupan puoli) henkilöä.
Vuodesta 2006-2017 Mauri oli Speakersforumin myynti- sekä asiakkuusjohtaja. Yrityksen liikevaihto kasvoi tuona aikana 2 miljoonasta eurosta 6,6 miljoonaan euroon.
Vuoden 2014 keväästä lähtien Mauri on tehnyt Google-markkinointia. Työjaksot Suomen Digimarkkinoinnin ja Myynninmaailman asiantuntijoiden kanssa on antanut Maurille eväät puhua myös hakukoneoptimoinnista ja hakukonemarkkinoinnista.
Vuoden 2019 alusta Mauri Ranta on toiminut puhuja-alaa uudistavien Cool N Talk Finland Oyn ja Cool N Talk United Kingdom yritysten toimitusjohtajana. Em. yrityksiin ovat sijoittaneet tunnetut sarjayrittäjät Mikko Kuitunen ja Ilkka Lavas.
Myynti- ja toimarikiireiden lomassa Mauri tekee n. 5 yritysvalmennusta vuodessa. Mauri on toiminut TAMK eMBA valmentajana vuodesta 2014 lähtien moduulissa: Value Added Sales & CRM. Maurin oppilaina eMBA:ssa on ollut lukuisten pörssiyritysten johtajia.
Luento- ja koulutusreferenssejä 2018-2019:
- CMB-Ravintolat (digimarkkinointi)
- Suomen Digimarkkinointi (myyvä asiakaspalvelu)
- Flowrox Oy (international business, b2b-negotiations)
- Kotkan Yrittäjät (digimarkkinointi)
- Hejco (työvaatteiden myynnin kehitys)
- SVEAn asiakastilaisuus: autokauppiaat kohderyhmänä (digimarkkinoinnin kehitys)