Puhujan aiheita
Matero on innostava puhuja ja oivalluttava kouluttaja, joka hyödyntää taitavasti tarinankerrontaa, vertauskuvia, osallistamista, omakohtaisia esimerkkejä sekä keikoilla hyväksi havaittuja keinoja puhutella yleisöä. Petri puhuu mukaansatempaavasti viereisen palstan otsikoista sekä alla nähtävistä teemoista:
- Artistien, musiikin ja viihteen markkinointi
- Brändit
- Luovuus
- Persoonallinen ja aito erilaistuminen
- Strategian ja valintojen merkitys liiketoiminnassa
- Tunteet ja teot markkinoinnissa
- Webinaarit ja verkkokoulutukset
Petri Matero
Markkinointistrategi, rockmuusikko ja tietokirjailija Pyydä tarjous ›Petri Matero on työskennellyt kaksikymmentä vuotta markkinoinnin ja brändien parissa ja pyörittää omaa tulospohjaisen markkinoinnin ja myynnin palveluita tarjoavaa yritystään. Koko kansan tietoisuuteen Matero nousi vuoden 2021 Diili-ohjelman finaalista. Petri on rakentanut urallaan brändistrategioita, kausikampanjoita, varainhankintaa ja tuotteistuksia sekä tv-yhteistyötä.
Erilaistumisen evankeliumia saarnaava Matero on itse kävelevä esimerkki siitä, kuinka intohimot ja kyvykkyydet muodostavat toisiaan täydentävän kokonaisuuden, jolla vakuutetaan asiakkaat yhden henkilön yrityksistä pörssiyhtiöihin.
”Tänä päivänä yritysten ja asiantuntijoiden erottuminen massasta on ajankohtaisempaa kuin koskaan. Olemalla aidosti oma osaava itsesi on vähintä mitä voit tehdä. Tekemällä oikeat valinnat päädyt samaan pöytää niiden tahojen kanssa, jotka jakavat arvopohjasi. Silloin voit yhä useammin odottaa parasta lopputulosta.”
Petri vannoo oivalluttaa kuulijansa näkemään syy-seuraussuhteiden systeemit ja lisäarvon siellä, minne muut eivät uskalla harhailla. Materon mukaan markkinoinnin ja brändien tärkeintä valuuttaa ovat emootiot ja niiden kautta syntyvät mielikuvat. Tunteiden tärkeimpiä rakennusaineita ovat kirkas missio ja arvopohjaa heijastelevat teot.
”Sitä saat, mitä myyt.”
Petri Materon koulutusten ja puheenvuorojen esimerkkisisältöjä
Myynnin Rockstara™
Materon Myynnin Rockstara™ -konsepti sisältää keynote-puheen ja puolen päivän workshopin. Herättelevässä kokonaisuudessa asetetaan asiantuntijamyyjä artistin asemaan, laitetaan ohjelmisto kuntoon ja polkaistaan kiertue käyntiin. Osallistujat saavat työkalut ja oivallukset oman brändinsä rakentamiseen ja toteutukseen.
Tunnetta brändiin™
Työpajassa tutustutaan Materon kehittämään Brändikolmio-työkaluun, jonka avulla voidaan luoda selkeä, kiteytetty ja ymmärrettävä kehys joko oman henkilökohtaisen tai yrityksen brändin ympärille. Työpaja pohjautuu alustukselle, fasilitoidulle keskustelulle ja pienryhmätehtäville. Koulutusta on toteutettu mm. Marketing Finlandin kanssa.
Tunnemarkkinoinnin törmäyskurssi™
Mitä yhteistä on Elon Muskilla ja Michael J. Foxilla? Miten häpeän tunne ohjaa meitä kuluttajina? Miksi parhaat markkinoijat muistuttavat enemmän kemistejä kuin copywritereita? Materon Tunnemarkkinoinnin törmäyskurssilla pureudutaan tunteisiin, aivokemiaan, evoluutiopsykologiaan ja bipolaariseen suklaaseen. Moderni markkinoija saa työkaluja, oivalluksia ja taitoja rakentaa vahvasti tunteiden polttoaineella käyvän markkinointikoneen, mutta myöskin oppii ymmärtämään jotain oleellista omista kulutustottumuksistaan. Matero itse kutsuu settiään markkinointifilosofiaksi, jossa osallistujat pääsevät keskustellen ja osallistuen preparoimaan omia sekä muiden brändejä, henkilöbrändit mukaan lukien.
Työpajan kesto 2 tuntia. Keynote-puheenvuoro kestoltaan 45-90 minuuttia.
Matero on yksi vuonna 2020 ilmestyneen ”Voittamaton”-kirjan kirjoittajista.