Puhujan aiheita
Emmi vetää oivaltavia ja innostavia luentoja, koulutuksia ja osallistavia työpajoja alla olevista
aiheista:
- Asiantuntijabrändäys
- Miksi tehdä osaamisesta numeroa ja asiantuntijasta brändiä?
- Osaamisella erottuminen
- Osaamisen tunnistaminen
- Osaamisen tuotteistaminen
- Palvelumuotoilu
- Strateginen asiantuntijaviestintä
Palkkiot
Puheenvuorot : Pyydä tarjousKoulutukset ja työpajat: Pyydä tarjous
Emmi Harjuniemi
Empaattinen asiantuntijabrändääjä, osaamisen muotoilija, palvelumuotoilija Pyydä tarjous ›Emmi Harjuniemi on empaattinen asiantuntijabrändääjä, osaamisen muotoilija ja palvelumuotoilija. Emmin pitkä opetuskokemus takaa laadukkaan sisällön – luennot, puheenvuorot ja koulutukset ovat saatavilla livenä ja virtuaalisesti.
Vaikuttavaa ja mitattavaa asiantuntijaviestintää oman osaamisen lähtökohdista
Emmi Harjuniemi sparraa asiantuntijoita osaamisen tunnistamisessa ja vahvuuksien hyödyntämisessä matkalla kohti merkityksellisempää työelämää. Näin äkkiseltään voisi kuvitella, että oma osaaminen on helppoa tunnistaa, mutta aina se ei suinkaan sitä ole.
Osaaminen näkyviin!
Emmi korostaa osaamista asiantuntijuuden perustana. Hän oivalluttaa osaamisen tunnistamiseen, sanoittamiseen ja visualisointiin. Emmille palvelumuotoilun metodit ja fasilitointi ovat tuttuja. Hän käyttää niitä työpajoissaan ja pitää tätä osaamista erityisenä vahvuutenaan.
Asiantuntijuus omiin käsiin
Harvat meistä kruunataan asiantuntijoiksi. Yleensä osaaminen täytyy ottaa omiin käsiin ja muovata siitä sellainen mukava kokonaisuus, josta on helppo viestiä somessa tai perinteisessä mediassa. Emmi korostaa osaamisen tunnistamista erityisesti, mikäli haluaa tulla näkyväksi omassa työyhteisössään, lähteä hakemaan uusia uramahdollisuuksia tai edetä kohti yrittäjyyttä. Organisaatioiden hyötynä hän puolestaan näkee, että työntekijöiden osaamisen tunnistaminen on ensiarvoisen tärkeää, jotta jokainen voisi loistaa tehtävässään ja viestiä positiivisesti työstään ulospäin vahvistaen työntekijäkokemusta. Positiivinen työntekijäkokemus on vahvuus niin työantajaorganisaatiolle, kuin työntekijälle itselleenkin. Toisinaan viestintä kaipaa myös johdon esimerkkiä: millaisina osaajina ja millä tyylillä he haluavat tulla esille, sekä mitä he haluavat viestiä itsestään ja organisaatiosta. Henkilöbrändit ovat tutkimusten mukaan paljon vaikuttavampia kuin yritysbrändit, joten niihin kannattaa panostaa.
Yliopisto-opettajasta yrittäjäksi
Emmin tausta on yliopistossa, jossa hän on opettanut toistakymmentä vuotta taiteiden tiedekunnassa mm. uraohjausta (CV, hakemukset, hissipuheet, pitchaus, portfoliot), sekä asiantuntijuuden brändäämistä, osaamisen tuotteistamista ja palvelumuotoilua. Lisäksi hän on toiminut asiantuntijana erilaisissa projekteissa ja yritysyhteistöissä. Yliopisto-opiskelijoiden lisäksi hän on kouluttanut oman yrityksensä, Muutostoimisto Kuohun, puolesta eri alojen asiantuntijoita hankkeissa ja järjestöissä. Hän on hyödyntänyt myös itse omaa osaamistaan näistä asioista, vastaanottamalla aiemmin useita, kilpailtuja apurahoja.