
Puhujan aiheita
Skissin visuaalisten ja innostavien asiantuntijaluentojen tavoitteena on avata kuulijoiden silmät ympäröivän maailman visuaalisille lainalaisuuksille, sekä niiden taidokkaalle hyödyntämiselle ja kaupalliselle potentiaalille.
- Elämyksellinen esillepano osana lisämyyntiä
- Kaupallinen tilasuunnittelu
- Myymälämuutos-metodi
- Myymäläsuunnittelu
- Näyteikkuna 2.0
- Visuaalinen viestintä: putiikista brändiksi
- Visuaalisen markkinoinnin ABC
- Yrityksen visuaalinen identiteetti
Virve Arvola
Visuaalisen markkinoinnin asiantuntija Pyydä tarjous ›Virve Arvola on luova ja monipuolinen visuaalisen markkinoinnin asiantuntija, jonka yritys Skissi auttaa kaupan toimijoita löytämään täyden potentiaalinsa muuttuvassa myynnin kentässä. Myymälätyöskentelyn ja strategisen tilasuunnittelun lisäksi Virve Arvola luennoi tulevaisuuden kivijalkamyymälästä, estetiikan lainalaisuuksista ja väriviestinnästä yrittäjille ja kauppiaille, ja tarjoaa konsultaatiopalveluja yritysten edustajille. Visualistiyhdistyksen hallituksen puheenjohtajana sekä kansainvälisen British Display Societyn jäsenenä Arvola on alansa muutoksien ja uusien innovaatioiden näköalapaikalla.
Vankka kokemus kaupanalalla sekä monipuolinen asiakaskunta pienistä putiikeista isoihin teollisiin yrityksiin tarjoavat laajan näköalan kaupan alan kenttään ja sen haasteisiin. Syvällinen ymmärrys ajan ilmiöistä ja suunnasta antaa valmiuden tarjota uusia luovia ratkaisuja myymälän kaupallisen potentiaalin hyödyntämiseen ja myymälähaasteisiin.
Puheenvuoroja / Teemoja:
Tulevaisuuden kivijalkamyymälä
Puheenvuorossa käsitellään ostokäyttäytymisen muutosta ja tulevaisuuden näkymiä myymäläympäristössä. Maailma ympärillämme muuttuu nopeasti. On kuitenkin yksi asia, joka ei muutu. Voimme kokea maailman ympärillämme vain aistiemme kautta. Tulevaisuuden myymälään tullaan kokemaan, ei hakemaan. Miten entistä vahvempi elämys aisteille luodaan niin, että sillä on myös kaupallinen agenda?
Kaupalliset trendit
Trendit vaikuttavat kuluttajien ostokäyttäytymiseen, yritysten visuaalisen viestinnän kuvastoon ja palveluvalikoimaan. Puheenvuorossa käsitellään neljä tärkeintä ja ajankohtaisinta trenditeemaa, case-esimerkit maailmalta sekä käytännönläheisiä ideoita trendien hyödyntämiseen kaupallisella tasolla.
Väreillä voimaa viestintään
Mustavalkoisessa maailmassa kukaan ei osta mitään. Puheenvuorossa syvennytään väriopin teoriaan ja sen kaupalliseen hyödyntämiseen myymälässä ja markkinointiviestinnässä. Väriopin lisäksi käydään läpi värien psykologiset merkitykset, ja niiden vaikutus kuluttajien ostokäyttäytymiseen. Opit hyödyntämään värejä tilasuunnittelussa, näyteikkunamainonnassa ja digitaalisten kanavien viestinnän suunnittelussa.
Luovan alan yrittäjyys
Yrittäjyys on seikkailu – kuinka sukeltaa mukaan? Käydään läpi tärkeimmät teesit liittyen omien vahvuuksien tunnistamiseen, ammattitaidon kehittämiseen sekä myyntiin ja markkinointiin. Tärkein voimavara yrittäjyydessä on rohkeus. Luento tähtää sen kasvattamiseen.
”Skissin koulutuksesta jäi erityisesti mieleen käytännönläheisyys ja meidän bisneksen luonteen huomioon ottaminen. Huippuhyväsetti ja superammattimaista palvelua!”