
Puhujan aiheita
Pirkko on taitava yhdistämään tiukan asian ja hauskan provokaation! Hän on syvällinen ja asiallinen, hilpeä ja lämminhenkinen. Hän paneutuu yleisöönsä ja sytyttää sen. Hän osaa tarttua käytännön tilanteisiin, valmennuksen omaan hetkeen, ja hän pitää hankalistakin ihmisistä.
- Asenne & Motivaatio & Tiimityö
- Itsensä johtamisen teemat
- Johtaminen & Esihenkilötyö & Strategia
- Webinaarit ja verkkokoulutukset
Pirkko Heiske
Valmentaja, joka on erikoistunut ihmisiin; rakastaa hauskoja, mutta erityisesti hankalia tyyppejä Pyydä tarjous ›Pirkko Heiske valmentaa lähijohtamiseen, työyhteisödynamiikkaan ja vaativiin asiakastilanteisiin liittyvissä teemoissa. Hän on työskennellyt monenlaisten yhteisöjen kanssa kauppakamareista ja sähköyhtiöstä puuteollisuuteen ja pienyrityksiin, päiväkodeista keskussairaalaan ja nuorisotoimeen, Yleisradioon ja Alkoon.
Pirkko Heiske on kirjoittanut pari perinnäistä paperikirjaa työyhteisöaiheista, ison nipun artikkeleita ja nyt kaksi e-kirjaa PITÄISIKÖ TÄSSÄ VIELÄ HYMYILLÄKIN? 28 vaativaa asiakastilannetta ja niiden ratkaisut (2019) ja JOHTAMISEN LUMO. Miten esimies valloittaa työyhteisönsä sydämen? 33 esimerkkiä vaativista johtamistilanteista (2020).
”Ihmiset ovat harvoin varsinaisesti pahantahtoisia, he pikemminkin toimivat omasta näkökulmastaan, ja niin hyvin kuin kykenevät. Mukavat ihmiset ja onnistuneet organisaatiot ovat toki mukavimpia, mutta hankalillakin ihmisillä on kääntöpuolensa. Mutta olemme kovin usein siiloutuneet kauas toisistamme; jäsennämme ajatukset ja roolit vastakohtien kautta.”
Mietitkö:
Miten luoda tavoitteita, jotka innostavat ja antavat energiaa, eivät purista? Miten löytää työntekijänä tasapaino draivin ja työn rajaamisen kesken? Miten yhdistää oma ominaislaatu ja rooli esimiehenä/työntekijänä? Miten pysyä järjissään, jos tilanne on järjetön? Miten toimia lähiesimiehenä, jos työyhteisö tahtoo riidellä? Onko sosiaalinen dynamiikka alkanut kuihduttaa hommia työpaikalla? Miten löytää voimaa, itsekuria ja iloa? Ja miten osoitetaan röyhkeälle asiakkaalle hänen paikkansa asiakkaana – kauniisti, jopa sydämellisesti?
Pirkon esimerkkiluentoja:
- Esimiehen psykologinen tehtävä; esimiehen ja työntekijän roolit työpaikalla
- Miten otamme hankalan asian puheeksi työpaikalla?
- Tervehenkinen työyhteisö; milloin yhteisö on tervejärkinen, milloin menemme vinoon ja mitä tehdä silloin? Esimerkiksi kiireisyyden, työpaikan keskustelun, työpaikkaroolien, asiallisen/epäasiallisen käytöksen, tunnistamattomien ja hankalien tunteiden dynamiikka
- Oman elämän sankari. Tavoitteet ja tekemisen ilo. Automaattiset reaktiot ja tunteiden kirjo/valitseminen. Ajankäyttö, työn hallinta ja omannäköinen elämä. Ongelmatilanne yhteisön kehityksen sparraajana.
- Vaativat ja tunteita herättävät asiakkaat/yhteistyösuhteet – ja miten siinä selvitään?
Mitä saat, jos tilaat luennon tai valmennuksen?
- Saat nimenomaan teidän yhteisöönne käsikirjoitetun luennon/valmennuksen
- Saat kokemuksen läsnäolevasta kontaktista paikan päällä tai webinaarina etäisyyden ja tekniikan yli
- Kuulet tarinoita, joita voi nauraa, ihmetellä ja verrata oman työpaikan tilanteisiin
- Saat kuulla miten toisenlaiseltakin maailma voi näyttäytyä!
- Saat mahdollisuuden kuunnella luentoa pelkästään luentona – tai työstää arjen tilanteille käytännöllisiä ratkaisuja, mikäli haluat
- Voit ehkä nähdä hankalan asian käsittelemistä tavalla, joka lisää yhteisön kiinteyttä ja osapuolten vastavuoroista arvostusta