Puhujan aiheita

Maurilla riittää mieleenpainuvia ja humoristisia tarinoita myynnistä ja yrittäjyydestä. Otsikkotasolla suosituimmat vedot ovat olleet: "Kaikki myy" ja "Mestarimyyjän arkea".

  • Asenne
  • Asiakaspalvelu
  • Asiakassuhteiden hoitaminen
  • B2B - myynnin tulevaisuus
  • B2B - neuvottelut
  • Myynnin digitalisaatio
  • Oman asenteen merkitys
  • Roolitettu joukkue
  • Start up - yrittäjyys
  • Yrittäjyys

Mauri Ranta

34 000 puhelua ja 1500 tapaamista tuo kokemuksen puhua myynnistä.

Mauri Ranta (47v) on toiminut B2C- ja B2B-myynnissä vuodesta 1997 lähtien.

Mauri oli B2C-myynnissä 1997-2001 myyden lomakiinteistöjä kuluttajille. Vuodet 2001-2004 Mauri oli IT-talossa myymässä CRM-järjestelmiä. Vuodet 2005-2006 Mauri oli yrittäjänä ja myyntivalmentajana valmentaen mm. Telefinlandin kaikki 150 puhelinmyyjää sekä 600 K-ryhmän (vähittäiskaupan puoli) henkilöä.

Vuodesta 2006-2017 Mauri oli Speakersforumin myynti- sekä asiakkuusjohtaja. Yrityksen liikevaihto kasvoi tuona aikana 2 miljoonasta eurosta 6,6 miljoonaan euroon.

Vuoden 2014 keväästä lähtien Mauri on tehnyt Google-markkinointia. Työjaksot Suomen Digimarkkinoinnin ja Myynninmaailman asiantuntijoiden kanssa on antanut Maurille eväät puhua myös hakukoneoptimoinnista ja hakukonemarkkinoinnista.

Vuoden 2019 alusta Mauri on toiminut puhuja-alaa uudistavien Puhujatori Oyn, Cool N Talk Finland Oyn ja Cool N Talk United Kingdom yritysten toimitusjohtajana. Em. yrityksiin ovat sijoittaneet tunnetut sarjayrittäjät Mikko Kuitunen ja Ilkka Lavas.

Myynti- ja toimarikiireiden lomassa Mauri tekee n. 5 yritysvalmennusta vuodessa. Mauri on toiminut TAMK eMBA valmentajana vuodesta 2014 lähtien moduulissa: Value Added Sales & CRM. Maurin oppilaina eMBA:ssa on ollut lukuisten pörssiyritysten johtajia.

Luento- ja koulutusreferenssejä 2018-2019:

  • CMB-Ravintolat (digimarkkinointi)
  • Suomen Digimarkkinointi (myyvä asiakaspalvelu)
  • Flowrox Oy (international business, b2b-negotiations)
  • Kotkan Yrittäjät (digimarkkinointi)
  • Hejco (työvaatteiden myynnin kehitys)
  • SVEAn asiakastilaisuus: autokauppiaat kohderyhmänä (digimarkkinoinnin kehitys)

Puhujan aiheita

Maurilla riittää mieleenpainuvia ja humoristisia tarinoita myynnistä ja yrittäjyydestä. Otsikkotasolla suosituimmat vedot ovat olleet: "Kaikki myy" ja "Mestarimyyjän arkea".

  • Asenne
  • Asiakaspalvelu
  • Asiakassuhteiden hoitaminen
  • B2B - myynnin tulevaisuus
  • B2B - neuvottelut
  • Myynnin digitalisaatio
  • Oman asenteen merkitys
  • Roolitettu joukkue
  • Start up - yrittäjyys
  • Yrittäjyys

Pyydä tarjous

* Pakollinen kenttä