Puhujan aiheita

Teatteritaustainen Elsa Ervasti on oivallinen valinta yrittäjien ja myyntihenkisten organisaatioiden kouluttajaksi. Elsa pyrkii sisällyttämään luento- ja koulutussessioihin myös harjoituksia.

  • Esiintyminen
  • Kulttuurien välinen vuorovaikutus
  • Myynti
  • Pitching
  • Vaativat B2B-neuvottelut

Hyväntekeväisyys

Hyväntekeväisyyskohde: Innokas lahjoittaja Elsa ilmoittaa vuoden 2020 hyväntekeväisyyskohteensa joulukuussa 2019.

Lue lisää ›

Elsa Ervasti

Valmentaja, joka on kouluttanut satoja startup-yrittäjiä esiintymisessä ja pitchauksessa.

Elsa Ervasti on valmentanut vuodesta 2010 lähtiena aiheinaan mm. start upit, luovat alat, osaamisen kehittäminen, online-videot ja opetusala. Slush Talk the Talk- valmentaja 2016 ja 2017. Pitchaus-taitoja tarvitsevat varsinkin start up-yrittäjät.

Pitchaus tarkoittaa lyhyttä ja napakka myyntipuhetta, jolla yrittäjä/myyjä esittelee tuotetta, palvelua tai liikeideaa tai yritystä.

Alla oleva puhujaesittely sisältää sitaatteja Helsingin Sanomista (HS. 27.1.2019)

Elsa Ervastin tausta on teatteripuolella. Hän on koulutukseltaan Filosofian maisteri, Teatteritaiteen maisteri ja teatteri-ilmaisun ohjaaja. Elsa on näytellyt esimerkiksi Turun kaupunginteatterissa.

Ensikosketuksen startup-maailmaan hän sai nelisen vuotta sitten, kun tuttava pyysi häntä Boost Turku -nimiseen yrityskiihdyttämöön kouluttamaan startup-yrittäjiä äänenkäytössä.

Pidemmissä koulutuksissa pyrin teettämään esimerkiksi samanlaisia harjoituksia, joita näyttelijät tekevät valmistautuessaan esitykseen, siis erilaisia hengitysharjoituksia ja rentouttavia liikkeitä. Paras lopputulos saadaan, kun keho on rento. – Elsa kertoo.

Elsa Ervasti on tutustunut pitchauksen taitoon laajemmin. Hän on kouluttanut yrittäjiä esimerkiksi Tekesin ja Business Finlandin järjestämissä tilaisuuksissa, Slushin yhteyteen syntyneessä Talk the Talk -koulutusohjelmassa sekä useissa yrityskiihdyttämöissä.

Ervastin mukaan teatterilla ja hyvällä myyntipuheella on yllättävän paljon yhteistä. Aivan ensimmäiseksi pitää opetella pitchauksen rakenne ja sisältö, joka on paketoitava myyntipuheen muotoon. Vasta sen jälkeen mietitään esiintymistä ja tunneilmaisua.

”Ajattele vaikka Linda Liukasta, joka on puhuessaan aina positiivinen. Se on hänen tavaramerkkinsä. Tärkeää on myös esiintyä niin, että se jää yleisön mieleen. ” – Elsa valottaa.

 

Puhujan aiheita

Teatteritaustainen Elsa Ervasti on oivallinen valinta yrittäjien ja myyntihenkisten organisaatioiden kouluttajaksi. Elsa pyrkii sisällyttämään luento- ja koulutussessioihin myös harjoituksia.

  • Esiintyminen
  • Kulttuurien välinen vuorovaikutus
  • Myynti
  • Pitching
  • Vaativat B2B-neuvottelut

Pyydä tarjous

* Pakollinen kenttä